Ruokakauppa netissä -tilaa laadukasta ruokaa suoraan maatiloilta lähelle kotioveasi!
Tarinamme alkoi Suomen ensimmäisistä Free Range, eli ulkokananmunista vuonna 2013. Sittemmin niin sanottu munataksi on ottanut kyytiinsä jo yli kuudenkymmenen pientuottajan erinomaisia tuotteita. Palvelualueemme ovat Keski-Suomi ja Savo-Karjala. Valikoimastamme löydät vain eettisesti ja ekologisesti kestäviä tuotteita.
Eggspress on koonnut yhteen nettikauppaan suomalaisten ruoantuottajien parhaimmiston. Tuottajamme ovat sitoutuneet parhaisiin mahdollisiin, ympäristö- ja eläinystävällisiin tuotantotapoihin. Kaikki Eggspressissä myytävä liha ja maitotuotteet ovat peräisin tiloilta, joissa eläimet saavat ulkoilla ympäri vuoden ja niille mahdollistetaan lajityypilliset elinolosuhteet. Myymämme kananmunat ovat soijattomia ja kalajauhottomia free range, eli ulkokananmunia ja kaikissa kananmunaa sisältävissä tuotteissa on käytetty vain free range- tai luomumunia. Meille onkin valikoitunut kattaus todella fiksuja ja tiedostavia tuottajia.
Omaleimainen jakelusysteemimme koostuu neljän viikon välein ajettavista reiteistä, joiden pysäkit toimivat jakelupisteinä suoraan autostamme asiakkaalle. Pysäkit löydät "tilaa" -sivun kartasta ja hakutoimintoon voit kirjoittaa vaikkapa kotiosoitteesi ja kartta ehdottaa heti muutamaa lähintä pysäkkiä. Tilattuasi ruokasi saat sähköpostiisi ja tekstiviestinä tilausvahvistuksen. Sitten vain suunnistat oikeaan aikaan pysäkille noutamaan tilauksesi. Maksu tapahtuu noudettaessa joko käteisellä, kortilla, tai MobilePay-sovelluksella.
Olemme toimintamme alusta alkaen noudattaneet seuraavia periaatteita:
- Asiakkaalla on mahdollisuus meidän sosiaalisen median kanavissamme tavoittaa jokainen Eggspressille ruokaa toimittava tuottaja.
- Avoimuus ja läpinäkyvyys ovat perusasioita, ei hyve.
- Tuottaja saa tuotteistaan reilun korvauksen, sen hinnan jonka hän pyytää.
Alussa olimme vain munataksi
Eggspressin tarina alkoi kun Suomen ensimmäiset free range, eli ulkokanat, aloittivat munintansa Somerolla helmikuussa 2012. Aluksi munia kuljetettiin tutuille farmariauton takakontissa. Kun yhä useampi ihminen innostui munien ensiluokkaisesta mausta ja eläinystävällisestä tuotantotavasta, homma alkoi nopeasti laajentua ympäri Etelä-Suomen.
”Munataksin” kyytiin otettiin muilta lähituottajilta aluksi luomuleipäsiä ja hunajaa. Sittemmin olemme etsineet ja löytäneet mukaan useita tuottajia ympäri Suomen.
Kaikessa mitä teemme on johtavana ajatuksena eläinten hyvinvointi ja tuotannon eettisyys.
Meille on tärkeää että eläimet saavat elää lajityypillistä elämää ja tuotanto myös muiden kuin eläinperäisten tuotteiden osalta on eettistä ja kestävää.
Ulkokanalassa kanat saavat itse valita miten ne päivänsä viettävät.Tarjolla on munintapesät, orsia, pehkualue, katettu terassi ja hulppea, lähes 50 000 neliömetrinen ulkolaidun. Kanat saavat ulkoilla päivittäin ympäri vuoden. Kanojen ruoka on aina puhdasta, GMO-vapaata, kalajauhotonta, soijatonta ja mahdollisimman kotimaista.
Haluamme että sekä tuotanto että ruoan koko ketju on avoin asiakkaalle. Aktiivisessa facebook-ryhmässämme asiakkaan on mahdollista tulla tutuksi tuottajan kanssa, esittää kysymyksiä ja antaa palautetta.
Hyvän mielen ruokaa
Tilatessasi Eggspressistä voit luottaa syömäsi ruoan tuotanto-olosuhteiden olevan ensiluokkaiset. Jokaisen tuottajan sydämen asiana on että juuri Sinä saat lautasellesi vain parasta. Samalla tuottaja saa työstään reilun korvauksen. Jokainen ostopäätös on myös teko suomalaisen maatalouden, työn ja eläinten lajityypillisten elinolosuhteiden puolesta.
Oiva tarkastusraporttimme löydät täältä
Usein kysyttyjä kysymyksiä
K: Voinko lisätä tilaukseeni uusia tuotteita myöhemmin? V: Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia, mutta uusia tilauksia voi tehdä. Ne yhdistyvät meillä yhdeksi. Muista tässä tapauksessa ottaa kaikki tilausvahvistukset mukaasi noutaessasi tuotteita.
K: Mitä teen jos haluan poistaa tilauksestani jotain? V: Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia, joten vaihtoehtoina on poistaa tilaus kotisivuilla omista tiedoista ja tehdä kokonaan uusi tilaus tai ilmoittaa meille sosiaalisessa mediassa tai sähköpostitse pihalla@eggspress.fi minkä tuotteen haluaa jättää pois.
K: Miten voin perua tilaukseni? V: Tilauksen voi perua itse kotisivuilla omista tiedoista.
K: En saanut tilausvahvistusta. Miten voin tietää onko tilaukseni tullut perille? V: Tilausvahvistus saapuu sähköpostilla ja tekstiviestillä. Jos kumpikaan ei ole tullut perille, voit tarkistaa tilauksesi kotisivuilla omista tiedoistasi. Jos tilaus näkyy siellä, se on tullut perille. Sähköpostit joskus ohjautuvat roskapostiin ja tekstiviestipuhelin saattaa tukkeutua.
K: Miksi haluamani tuote näkyy tuotevalikoimassa, mutta sitä ei voi tilata pysäkilleni? V: Pysäkkikohtainen tuotevalikoima riippuu ajantasaisesta varastotilanteesta. Jos tuotetta ei näy, sitä ei sillä hetkellä ole varastossa. Varastotilanne elää jatkuvasti, joten tuotetta saattaa tulla lisää ennen ajopäivää. Operoimme kolmesta varastosta käsin ja jotkin tuotteet ovat tilattavissa vain tietyille reiteille. Näiden tuotteiden kohdalla on maininta saatavuudesta tuoteinfossa.
K: En pääsekään noutamaan tilaustani valitsemaltani pysäkiltä. Voinko tulla toiselle pysäkille? V: Voit noutaa tilauksesi miltä tahansa saman reitin varrella olevalta pysäkiltä. Ajopäivänä näet pysäkit ja niiden aikataulut kotisivujen Tänään välilehdeltä. Tilausta ei voi suoraan siirtää toiselle päivälle.
K: En pääse itse pysäkille. Voiko toinen henkilö noutaa tilaukseni? V: Tervetuloa vaan! Muista antaa noutajalle tilausvahvistus mukaan.
K: Pysäkkini on kotisivun kartassa punaisella. Milloin voin tilata? V: Pysäkkien värikoodit kertovat siitä, kuinka pitkä aika ajopäivään on. Vihreinä näkyvät pysäkit ajetaan viikon sisään, keltaiset kahden viikon sisään ja punaiset yli kahden viikon päästä. Tilaukset avataan kaksi viikkoa ennen ajopäivää. Sinisinä näkyville pysäkeille ei ole vielä julkaistu ajoaikataulua, eikä niille voi vielä tilata.